Kan ik mijn gekochte fiets weer aan jullie verkopen?

Helaas is dit niet mogelijk.

Kopen jullie ook fietsen in?

Helaas kopen wij geen fietsen in, wij nemen alleen fietsen in die aan ons worden gedoneerd.

Verhuren jullie ook fietsen?

Helaas bieden wij geen verhuurdienst aan. Je bent bij ons van harte welkom om fiets aan te schaffen of een reparatie te laten uitvoeren.

Waarom moet ik de verzendkosten betalen voor een retour?

Het aanbieden van gratis retourneren is een kostbare service van een bedrijf. Deze kosten moeten op een of andere manier worden gedekt, en vaak worden ze verdisconteerd in de verkoopprijzen van producten. Het verwerken van retouren brengt kosten met zich mee, waaronder het terugnemen van producten, inspectie, eventuele reparaties of opfrissingen, en vervolgens het opnieuw op de markt brengen ervan. Al deze operationele kosten kunnen de algehele prijzen van producten beïnvloeden. Gratis retourneren vergroot het risico op verlies voor ons bedrijf. Sommige consumenten kunnen items bestellen met de intentie om ze slechts eenmaal te gebruiken en vervolgens gratis terug te sturen, wat leidt tot verlies voor ons. Als andere bedrijven gratis retourneren aanbieden, kan een bedrijf zich gedwongen voelen om dit ook te doen om concurrerend te blijven. Dit kan leiden tot een algemene toename van prijzen in de sector. Om deze reden hebben wij de weloverwogen keuze gemaakt om retourneren niet kosteloos voor de consument te maken. Dit helpt ons om de kosten beter te beheren en de impact op de verkoopprijzen te verminderen.

Hoe snel krijg ik mijn aankoopbedrag terug nadat ik iets heb geretourneerd?

Wij verwerken meestal binnen twee werkdagen na aankomst bij ons een retour. Vervolgens hang het af van je bank en de betaalmethode die je hebt gekozen hoe snel het aankoopbedrag weer op je rekening staat. Meestal is dit binnen 3 werkdagen nadat wij de credit hebben vrijgegeven.

Betaal ik verzendkosten als ik een bestelling wil afhalen?

Nee, bij afhaalbestellingen worden geen verzendkosten gerekend.

Is er ook een francobedrag?

Ja, dat is er. Voor bestellingen in Nederland is dit al EUR 75,-! Voor zendingen naar het buitenland hangt dit af van het betreffende land.. In de checkout wordt automatisch rekening gehouden met het francobedrag.

Bezorgen jullie ook de nieuwe fietsen?

Dat hangt af wat de fiets. Op elke productpagina is terug te vinden of een fiets verzonden kan worden of alleen afgehaald kan worden.

Bezorgen jullie de tweedehands fietsen?

Wij bezorgen helaas geen tweedehands fietsen. Deze kunnen alleen bij ons in de winkel worden afgehaald.

Heb ik garantie op mijn tweedehands fiets?

Zeker! Mocht er iets mis zijn met je fiets, dan kun je binnen één maand na de aanschafdatum gebruik maken van je garantierecht. Houd er rekening mee dat onder de garantie geen lekke banden en diefstal valt.

Zijn de prijzen inclusief btw?

Wij zijn voornamelijk een B2C webshop, alle prijzen op deze website zijn dus inclusief btw.

Waarom betaal ik transactiekosten voor sommige betaalmethodes?

Wij proberen zo betaalbaar mogelijk te zijn voor iedereen. Helaas is het zo dat sommige betaalmethodes ons veel commissie in rekening brengen. Om zo betaalbaar mogelijk te blijven hebben wij ervoor gekozen om de transactiekosten van deze dure diensten door te rekenen aan de consumenten die er gebruik van willen maken. Op deze manier hoeven niet alle prijzen op onze webshop te worden verhoogd om kostendekkend te zijn. Geen zin in transactiekosten? Kies dan voor onze gratis betaalmethodes zoals iDeal!

Verzenden jullie ook naar het buitenland?

Zeker, wij verzenden naast Nederland ook naar: België, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Tsjechië, Denemarken, Estland, Spanje, Finland, Hongarije, Ierland, Italië, Litouwen, Luxemburg, Polen, Portugal, Roemenië, Zweden en Slowakije.

Welke vervoerder zal mijn pakketje bezorgen?

Op elke productpagina wordt weergegeven welke vervoerder dit zal zijn. Dit kan zijn: DHL, DPD, PostNL of GLS.

Kunnen jullie direct naar een pakketpunt verzenden?

Het is in de checkout helaas niet mogelijk om te kiezen voor een afhaalpunt. Wat wij in dit geval aanraden is om het afleveradres in te vullen zoals je gewend zou zijn en zodra de track&trace bekend via diezelfde track&trace de zending aan te passen naar levering naar een pakketpunt. Houd er rekening mee dat deze optie niet altijd beschikbaar is bij de vervoerder. Dit komt door geen of te kleine pakketpunten in jouw postcodegebied of dat de doos dusdanig groot is dat het niet bij een pakketpunt kan worden achtergelaten.

Ik ben een EU ondernemer en wil graag met btw verlegd kopen, kan dit?

Wij zijn wettelijk verplicht om btw te verleggen naar buitenlandse EU ondernemers. Houd hierbij rekening met dat er eerst contact met ons moet worden opgenomen vóórdat een bestelling is geplaatst. Wij stellen dan namelijk een intracommunautaire factuur op. Wij kunnen helaas niet de btw verleggen/terugstorten of de bestelling aanpassen nadat een bestelling is geplaatst.

Kan ik gebruik maken van de Fics Free fietsplan?

Bij Cheap Bike Shop ben je aan het juiste adres als je van het Fics Free voordeel gebruik wilt maken. Zie onze Kennisbank voor meer informatie over hoe een fiets met Fics Free kan worden aangeschaft.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Ja, je krijgt altijd een track&trace mail om de bestelling te kunnen volgen. Het hangt af van de voorraadlocatie af wanneer dit precies zal zijn, vaak binnen 24 uur na het plaatsen van de bestelling (mits op werkdagen),

Wat is jullie levertijd?

Op onze webshop verkopen wij meer dan 20.000 unieke artikelen, die op verschillende locaties in Nederland op voorraad liggen, naar verschillende landen binnen Europa. Het hangt dus van elke specifieke situatie af wat de doorlooptijd is. Om deze reden hebben wij op elke productpagina staan op welk moment het betreffende artikel wordt overgedragen aan de vervoerder óf wat ongeveer de verwachte levertijd is. Als voorbeeld: Indien het afleveradres in Nederland is en op de productpagina staat dat het op werkdagen vóór 20u aan de vervoerder wordt overgedragen, dan betekent dit in de meeste gevallen dat de bestelling de werkdag erop wordt geleverd.

Hoe kan ik retourneren?

Zie voor de meest uitgebreide retourinstructies de “Retourneren” pagina in de footer.

Hoe kan ik ruilen?

Ruilen wordt gedaan door de bestelling naar ons te retourneren en in de tussentijd de juiste bestelling te plaatsen. Wij verrekenen geen bestellingen bij ruilen.

Waarom moet ik van te voren een afhaal bestelling hebben geplaatst?

De meeste van onze artikelen staan opgeslagen in een extern magazijn en niet bij ons in de winkel. Op het moment dat je een afhaalbestelling plaatst, halen wij de betreffende spullen op uit dit externe magazijn om het klaar te leggen op de Reinwardtstraat. Hier kan minimaal één werkdag overheen gaan. Het is dus belangrijk om zo’n afhaalbestelling te plaatsen vóór je komst zodat wij weten welke artikelen wij in het externe magazijn moeten picken.

Wanneer kan ik langskomen om mijn bestelling af te halen?

Doorgaans is dit dinsdag t/m zaterdag tussen 10:30 en 18:00. Houd er rekening mee dat de winkel op sommige momenten in het jaar gesloten is i.v.m. vakantie of een andere bijzondere omstandigheid. In dit geval zullen de openingstijden worden geüpdatet in Google en zullen de wijzigingen in de banner op deze website worden weergegeven. Houd er rekening mee dat er op een Afhaalmail moet worden gewacht voordat je langskomt om de bestelling af te halen. Vóór dit afhaalbericht heeft het geen zin om langs te komen.

Waar kan ik bestellingen afhalen?

Dit kan op adres Reinwardtstraat 6H, 1093 HG in Amsterdam

Kan ik mijn geplaatste bestelling nog wijzigen of annuleren?

Wij werken met automatische systemen om ervoor te zorgen dat jouw bestelling zo snel mogelijk ons magazijn verlaat. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om jouw bestelling te onderscheppen en te wijzigen. Zorg er dus goed voor dat alles klopt en compleet is voordat je op de afreken knop klikt.