FAQ

Garantie

Heb ik garantie op mijn fiets?
Alle fietsen duurder dan € 45,- hebben standaard 1 maand garantie. De garantie geldt niet voor (lekke) banden.
€ 45,- fietsen hebben geen garantie. Heb je je € 45,- fiets gekocht via deze website, dan is er sprake van ‘overeenkomst op afstand’, dus wordt er wel 14 dagen wettelijke bedenktijd genoten. Heb je je € 45,- fiets uitgezocht en gekocht in de winkel? Dan is er geen bedenktijd, noch garantie. Als optie kan je voor € 10,- garantie voor één maand kopen.
Wel hebben alle fietsen standaard 24-uurs aankoopgarantie.

24-uurs aankoopgarantie

Hoe werkt de 24-uurs aankoopgarantie?
Stuur binnen 24 uur nadat je de fiets hebt opgehaald een e-mail naar info@cheapbikeshop.nl om je melden dat je gebruik wilt maken van de 24-uurs aankoopgarantie. Opgave van reden is niet verplicht. Breng vervolgens de fiets binnen 48 uur na het ophaalmoment terug.

Betaling

Ik wil handmatig mijn fiets betalen. Wat zijn jullie bankgegevens voor het overboeken?
NL68 KNAB 0259 5356 64 t.n.v. Cheapbikeshop.nl o.v.v. je fietsnummer. Je bestelling wordt pas goedgekeurd als wij het bedrag hebben ontvangen.

Hoe kan ik betalen?
Via de website betaal je veilig en vertrouwd via iDeal, PayPal of creditcard. Op locatie kan je pinnen (Visa, Mastercard, Maestro). Contant geld nemen wij niet aan, wel zo veilig.

Betaal ik nog btw bovenop de prijs?
Sommige partijen fietsen die wij inkopen zijn ingekocht zonder btw (margeproducten) en andere partijen kopen wij in met btw. De marge-fietsen worden verkocht zonder btw en de fietsen die wij hebben ingekocht met btw worden ook verkocht met btw. Het ligt dus aan uit welke partij de fiets komt of er nog btw bovenop de prijs zit.
Op onderdelen die niet gemonteerd zijn op je fiets wordt altijd 21% btw gerekend.
Al met al zijn al onze prijzen eindprijzen voor particulieren. Alles wat je ziet aan prijs is het bedrag dat je daadwerkelijk betaalt. Geen verrassingen achteraf dus!

Bezorging

Bezorgen jullie ook de fietsen?
Zeker. Voor 30,- bezorgen wij de fietsen door heel Nederland. Onze logistieke partner is Offsizeparcel. Voor alle zendingen binnen Amsterdam betaal je € 15,-.

Krijg ik een track&trace code als ik de fiets wil laten bezorgen?
Voor de zendingen buiten Amsterdam wel, voor de zendingen in Amsterdam niet. 

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben om de fiets aan te nemen?
In samenspraak met Offsizeparcel wordt er aan een oplossing gewerkt. Opties zijn: bij de buren afleveren, in de tuin zetten of op slot doen en sleutel door de brievenbus. In eerste instantie wordt er in ieder geval met u afgesproken wanneer u thuis bent zodat de bezorger u op dat moment kan treffen. Wat de optie ook wordt, er wordt altijd gecommuniceerd.

Waar bezorgen jullie allemaal?
In heel Nederland. We bezorgen nog niet in België.

Wat is de levertijd?
2 tot 6 werkdagen.

Retour

Ik heb een fiets online gekocht, maar eenmaal in de winkel bevalt hij mij toch niet. Kan ik mijn geld terugkrijgen?
Ja, dat kan. Je kan de fiets ook omruilen.

Ik heb een fiets laten bezorgen, helaas bevalt ‘ie mij niet. Krijg ik de portokosten vergoed als ik de fiets weer jullie kant op stuur?
Helaas zijn de retourkosten (kosten om de order weer bij de verkoper te krijgen) voor de rekening van de consument.

Krijg ik mijn betaalde bezorgkosten terug als ik de order retourneer?
Ja, dat krijgt u.

Overig

Waarom zou ik een fiets via de webshop betalen als ik toch langs de winkel kan?
Kom je een fiets tegen die je erg graag zou willen? Dan zou het zonde zijn als iemand anders je voor is, op deze manier reserveer je de fiets voor jezelf en weet je zeker dat hij voor jou achter wordt gehouden.
Ook kunnen, tijdens de openingstijden, alle fietsen uitverkocht raken. Bezorg jezelf geen teleurstelling en schaf je fiets voor de zekerheid online aan. Dat is ons advies.
Kom je in de winkel achter dat de fiets toch niets voor jou is, dan krijg je je geld terug of ruil je de fiets om.

Wanneer kan ik mijn bestelde fiets bij jullie op ophalen?
Kom langs tijdens onze openingstijden om je fiets op te halen. Zie hier de openingstijden.

Mag ik op locatie een fiets uitzoeken en ter plekke betalen in plaats van via de website?
Natuurlijk. Kom langs tijdens de openingstijden om de fietsen te bekijken en eventueel een rondje erop te fietsen.

Waar bevindt zich jullie werkplaats/winkel?
Transvaalstraat 3, 1092 HA Amsterdam

Hoe kunnen jullie zo goedkoop zijn?
Doordat wij groot inkopen, lage voorraadkosten hebben en op een unieke manier de fietsen repareren kunnen we de kosten laag houden.

Zit(ten) er een slot en lichten op mijn fiets?
Standaard zitten er geen accessoires op je fiets. Als optie kan je een ringslot, een kettingslot en/of lichten bijkopen.

Staan er net zo veel fietsen in de winkel als dat er online gepubliceerd staan?
Ja, in de winkel staat niets meer of minder.

Is jullie webshop volledig up-to-date?
De webshop is zo goed als altijd up-to-date. Alleen tijdens de openingstijden kunnen er wat fietsen op staan die reeds verkocht zijn. Dit wordt uiterlijk 3 uur na sluitingstijd bijgewerkt.