FAQ

Garantie

Heb ik garantie op mijn fiets of onderdelen?
Alle fietsen hebben standaard 1 maand garantie. De garantie geldt niet voor (lekke) banden. Onderdelen hebben 1 jaar fabrieksgarantie.

De fiets bevalt mij toch niet. Kan ik de koop ongedaan maken?
Heb je onze producten gekocht via deze website, dan is er sprake van een ‘overeenkomst op afstand’, dus wordt er 14 dagen wettelijke bedenktijd genoten. Dit betekent dat je de koop zonder opgave van reden kan ontbinden. Onze producten uitgekozen in de winkel? Dan geldt er geen 14 dagen wettelijke bedenktijd, wel geldt er 24-uurs aankoopgarantie.

Hoe maak ik aanspraak op de garantie?
Stuur een e-mail naar info@cheapbikeshop.nl of bel ons op +31 (0)6 55 72 04 57 en geef aan dat je gebruik wilt maken van de garantie. Is de reden van garantie gegrond, dan breng je de producten terug naar ons. Vervolgens repareren wij het of geven we je een vervangend exemplaar mee.

Betaling

Ik wil handmatig mijn fiets betalen. Wat zijn jullie bankgegevens voor het overboeken?
NL68 KNAB 0259 5356 64 t.n.v. Cheapbikeshop.nl o.v.v. je fietsnummer. Je bestelling wordt pas goedgekeurd als wij het bedrag hebben ontvangen.

Hoe kan ik betalen?
Via de website betaal je veilig en vertrouwd via iDeal, PayPal of creditcard. Op locatie kan je pinnen (Visa, Mastercard, Maestro). Contant geld nemen wij niet aan, wel zo veilig.

Ik heb een fiets online gekocht, maar eenmaal in de winkel bevalt hij mij toch niet. Kan ik mijn geld terugkrijgen?
Ja, dat kan. Je kan de fiets ook omruilen.

Betaal ik nog btw bovenop de prijs?
Sommige partijen fietsen die wij inkopen zijn ingekocht zonder btw (margeproducten) en andere partijen kopen wij in met btw. De marge-fietsen worden verkocht zonder btw en de fietsen die wij hebben ingekocht met btw worden ook verkocht met btw. Het ligt dus aan uit welke partij de fiets komt of er nog btw bovenop de prijs zit.
Op onderdelen die niet gemonteerd zijn op je fiets wordt altijd 21% btw gerekend.
Al met al zijn al onze prijzen eindprijzen voor particulieren. Alles wat je ziet aan prijs is het bedrag dat je daadwerkelijk betaalt. Geen verrassingen achteraf dus!

Bezorging

Bezorgen jullie ook de fietsen?
Zeker. Voor 30,- bezorgen wij de fietsen door heel Nederland. Onze logistieke partner is Offsizeparcel. Voor alle zendingen binnen Amsterdam betaal je € 15,-.

Krijg ik een track&trace code als ik de fiets wil laten bezorgen?
Voor de zendingen buiten Amsterdam wel, voor de zendingen in Amsterdam niet. 

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben om de fiets aan te nemen?
In samenspraak met Offsizeparcel wordt er aan een oplossing gewerkt. Opties zijn: bij de buren afleveren, in de tuin zetten of op slot doen en sleutel door de brievenbus (mits besteld i.c.m. een slot). In eerste instantie wordt er in ieder geval met u afgesproken wanneer u thuis bent zodat de bezorger u op dat moment kan treffen. Wat de optie ook wordt, er wordt altijd gecommuniceerd.

Waar bezorgen jullie allemaal?
In heel Nederland. We bezorgen nog niet in België.

Wat is de levertijd?
2 tot 6 werkdagen voor fietsen en 1 tot 5 werkdagen voor onderdelen.

Retour

Ik heb een fiets laten bezorgen, helaas bevalt ‘ie mij niet. Krijg ik de portokosten vergoed als ik de fiets weer jullie kant op stuur?
Helaas zijn de retourkosten (kosten om de order weer bij de verkoper te krijgen) voor de rekening van de consument tenzij anders overeengekomen, bijvoorbeeld om aanspraak te doen op garantie.

Krijg ik mijn betaalde bezorgkosten terug als ik de order retourneer?
Ja, dat krijgt u.

Wat is jullie retouradres?
Cheapbikeshop.nl t.a.v. afdeling Retouren
Dapperplein 80
1093 GS Amsterdam

Overig

Wanneer kan ik mijn bestelde fiets of onderdelen bij jullie op ophalen?
Meestal direct nadat je de order hebt geplaatst binnen de openingstijden. Mocht er iets niet op voorraad zijn, dan laten wij je weten wanneer het wel op te halen is. Zie hier wat de openingstijden zijn.

Staan er net zo veel fietsen in de winkel als dat er online gepubliceerd staan?
Ja, in de winkel staat niets meer of minder.

Waarom zou ik een fiets via de webshop betalen als ik toch langs de winkel kan?
Kom je een fiets tegen die je erg graag zou willen? Dan zou het zonde zijn als iemand anders je voor is, op deze manier reserveer je de fiets voor jezelf en weet je zeker dat hij voor jou achter wordt gehouden.
Ook kunnen, tijdens de openingstijden, alle fietsen uitverkocht raken. Bezorg jezelf geen teleurstelling en schaf je fiets voor de zekerheid online aan. Dat is ons advies.
Kom je in de winkel achter dat de fiets toch niets voor jou is, dan krijg je je geld terug of ruil je de fiets om.

Mag ik op locatie een fiets uitzoeken en ter plekke betalen in plaats van via de website?
Natuurlijk. Kom langs tijdens de openingstijden om de fietsen te bekijken en eventueel een rondje erop te fietsen.

Waar bevindt zich jullie werkplaats/winkel?
Christiaan Huygensplein 17, 1098 RA Amsterdam

Hoe kunnen jullie zo goedkoop zijn?
Doordat wij groot inkopen, lage voorraadkosten hebben en op een unieke manier de fietsen repareren kunnen we de kosten laag houden.

Zit(ten) er een slot en lichten op mijn fiets?
Standaard zitten er geen accessoires op je fiets. Als optie kan je een ringslot, een kettingslot en/of lichten bijkopen. Meer extra’s voor je fiets vind je hier (klik).

Is jullie webshop volledig up-to-date?
De webshop is altijd up-to-date. Er staan in werkelijkheid niet meer of minder fietsen in de winkel dan online vermeld.